Το παρόν και το μέλλον της μόδας

Πέμπτη, 18/06/2015

 

Οι υπεύθυνες casting του οίκου Gucci μιλούν για τη διαδικασία αναζήτησης του επόμενου 'σπουδαίου προσώπου' και εξηγούν πως έχει αλλάξει η βιομηχανία της μόδας τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Από τις δυναμικές γυναίκες του Tom Ford μέχρι τα εκλεκτικά αδύνατα μοντέλα του Alessandro Michele, ο ιταλικός οίκος Gucci πάντα αντανακλούσε τις ευαισθησίες του brand αλλά και της βιομηχανίας της μόδας που διαμόρφωνε τις τάσεις σε αλληλεπίδραση με τις κοινωνικές και καλλιτεχνικές επιταγές. Οι υπεύθυνες casting του Gucci, η Barbara Nicoli και η Leila Ananna που έχουν συνεργαστεί τόσο με την σχεδιάστρια μόδας και καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Frida Fiannini όσο και με τον Alessandro Michele που πήρε φέτος για πρώτη φορά τα ηνία του οίκου, αλλά και με μεγάλους οίκους όπως οι Burberry, Armani Prive και Tod’s, μίλησαν στο Style.com για τις αλλαγές στο βιομηχανία της μόδας την τελευταία εικοσαετία.

«Η κοινωνία και ο πολιτισμός» εξηγεί η Leila Ananna «έχουν επηρεάσει την βιομηχανία της μόδας και το μόντελινγκ. Υπήρξαν αλλαγές στις τάσεις του μόντελινγκ εδώ και χρόνια φυσικά. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ήταν η εποχή της σούπερ-γυναίκας. Μετά πήγαμε στα πιο νεαρά και ανδρόγυνα μοντέλα, περίπου στα μέσα της δεκαετίας. Ο νέος αιώνας έφερε τις υγιείς και τις υπερβολικά όμορφες γυναίκες. Τώρα έχουμε επιστρέψει στην εποχή των νεαρών, φρέσκων κοριτσιών και αγοριών. Η προσωπική μας άποψη είναι ότι οι άνθρωποι, τόσο εντός όσο και εκτός της βιομηχανίας της μόδας, αναζητούν ξανά για κάτι απλό και αγνό».  

 

Στα παρασκήνια της επίδειξης του οίκου Gucci για το Φθινόπωρο 2015

 

Η Barbara Nicoli πιστεύει ότι υπήρξαν μεγάλες αλλαγές τις τελευταίες δύο δεκαετίες εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης. «Δεν υπήρχαν τόσα πολλά μοντέλα όπως σήμερα» εξηγεί και τονίζει ότι «το ίδιο μοντέλο πήγαινε στη μία επίδειξη μετά την άλλη επειδή το πρόγραμμα ήταν πολύ σφιχτό. Επίσης, δεν υπήρχαν τόσες ‘συγκρούσεις’ μεταξύ των brands για να πάρουν αποκλειστικά τα καλύτερα κορίτσια. Υπήρχαν αλλαγές τα τελευταία 22 χρόνια που εργαζόμαστε στη βιομηχανία. Οι αλλαγές τείνουν να ακολουθούν τις οικονομικές αλλαγές. Η μόδα αντικατοπτρίζει όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο, στην πολιτική, στα οικονομικά, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την τέχνη. Η μόδα είναι εκπληκτική με αυτή την έννοια. Δυστυχώς, βιώνουμε μια μεγάλη οικονομική κρίση στην Ευρώπη, η οποία δεν έχει τελειώσει ακόμα».

Η μόδα, όμως, παρά τις κοινωνικές αλλαγές πάντα βρίσκει τον τρόπο να επαναπροσδιορίζεται και να παρουσιάζει τη φρεσκάδα και την ανανέωση κάθε χρόνο. Αυτό, σύμφωνα με την Nicoli, συμβαίνει γιατί «ποτέ δεν σταματάμε να αναζητάμε νέα πρόσωπα και ζητάμε από τα πρακτορεία μοντέλων να μας στείλουν φωτογραφίες και βίντεο νέων ταλέντων. Μας αρέσει η ιδέα της ανακάλυψης ενός φρέσκου προσώπου, μιας νέας προσωπικότητας, ενός νέου χαρακτήρα. Είναι ένα από τα καλύτερα στοιχεία της δουλειάς μας. Όταν έχεις βοηθήσει στο ξεκίνημα της καριέρας ενός μοντέλου και ο κόσμος αρχίζει να τους παρατηρεί, αισθανόμαστε περήφανοι για τη δουλειά μας, γιατί σημαίνει ότι πραγματικά καταλαβαίνουμε τι ψάχνουν οι άνθρωποι της βιομηχανίας».

 

Gucci, Φθινόπωρο 2015

 

Στην πρόσφατη κολεξιόν του οίκου Gucci για το Φθινόπωρο 2015, την πρώτη του Alessandro Michele σε ρόλο καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου, τα μοντέλα υποδύθηκαν τον αληθινό χαρακτήρα που είχε εμπνευστεί ο σχεδιαστής για την συλλογή του: «Ο Alessandro δεν μας πρότεινε κάποιο συγκεκριμένο τύπο σώματος ή κάποιο διάσημο μοντέλο. Αντιθέτως, μας εξήγησε ποια ήταν η έμπνευσή του για την κολεξιόν και για τον κόσμο που δημιούργησε. Μας έκανε να καταλάβουμε το όραμα που είχε. Κατά τη διάρκεια του κάστινγκ, ο Alessandro ήξερε ακριβώς πώς να κάνει ένα μοντέλο να συνδεθεί με τη συλλογή».  Όσο για το αν τα μοντέλα έχουν εξελιχθεί όλα αυτά τα χρόνια η Ananna τονίζει ότι «δεν υπάρχει πριν και μετά. Ο Alessandro είναι διαφορετικός από την Frida Giannini, η οποία ήταν διαφορετική από τον Tom Ford. Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τρεις ανθρώπους με τόσο διαφορετικές και δυναμικές προσωπικότητες».