All About Curves

Τρίτη, 21/07/2015

 

Καθώς η μόδα διεθνώς φαίνεται να «αγκαλιάζει» τις γυναικείες καμπύλες όλο και περισσότερο, η γυναίκα αποδεικνύει ότι το στυλ μπορεί τελικά να μην έχει ιδανικό μέγεθος.

Η Inga Eiriksdottir είναι 30 χρoνων, μοντέλο και λάτρης του Instagram. Πριν από μερικές εβδομάδες, όταν η λονδρέζικη Guardian παρουσίασε τα μοντέλα με τους περισσότερους followers στο Instagram, την εξέπληξε ότι βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από το ανερχόμενο αστέρι της Cara Delevingne. Την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε σε πρακτορείο μοντέλων στο Λονδίνο, σε ηλικία 15 χρόνων, την απέρριψαν για τα κιλά της. Δεν ήταν η πρώτη ούτε η τελευταία. Ακολούθησε σκληρή δίαιτα, έχασε μερικούς πόντους, αλλά οι πελάτες προτιμούσαν τα skinny κορίτσια. Στα 20 αποφάσισε να εγκαταλείψει, ωστόσο οι γονείς της επέμειναν να κάνει μια προσπάθεια ακόμα. 

Michael Kors

Loewe

Prada

Οπλίστηκε με υπομονή και έφυγε για τη Νέα Υόρκη, την εποχή που τα πρακτορεία ξεκινούσαν section με curvy μοντέλα, μετά την κατακραυγή για τα εξωπραγματικά αδύνατα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονταν. Η Αμερική ήταν πάντα τόπος όπου οι καμπύλες αποτελούσαν δυνατό σημείο των κοριτσιών. Η Rachel Hunter, η Kate Upton, η Bar Refaeli, όλες φωτογραφίζονταν στα εξώφυλλα του Sports Illustrated περήφανες για τις καμπύλες τους. Ήταν, άλλωστε, πάντα πολύ ισχυρός ο σχετικός ανταγωνισμός από τη Βραζιλία. Όταν τελικά το πρακτορείο της την ενημέρωσε ότι έκλεισε την πρώτη καμπάνια για τον Ralph Lauren, δεν πίστευε στα αυτιά της.

Πέρυσι, μαζί με τις Ashley Graham, Julie Henderson, Marquita Pring και Danielle Redman αποφάσισαν να ιδρύσουν την Alda (το «κύμα» στα ισλανδικά), την πρώτη ομάδα διάσημων σούπερ μοντέλων με καμπύλες που υποστηρίζουν ότι υπάρχει «μια ομορφιά χωρίς διακρίσεις, χωρίς σύνορα και κυρίως χωρίς μεγέθη», όπως αναφέρεται στη διακήρυξή τους. Χτύπησαν την πόρτα των μεγάλων πρακτορείων και κατάφεραν να κλείσουν ένα από τα πιο δυνατά συμβόλαια με το IMG Μοdels, που έχει αναδείξει από τη Lauren Hutton μέχρι τη Cindy Crawford.

«Πριν από μια δεκαετία κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον», γράφει η Independent, όπως θα ήταν αδιανόητη η φωτογράφηση της ιταλικής Vogue με μοντέλα με καμπύλες και εσώρουχα –ανάμεσά τους η Ashley– ή το εξώφυλλο της Candice Huffine για τo ημερολόγιο της Pirelli. H αλήθεια είναι ότι αυτή τη δεκαετία έχουν αλλάξει πολλά. Τα περισσότερα πρακτορεία σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη έχουν πλέον μεγαλύτερη ζήτηση σε curvy μοντέλα και οι Crystal Renn, Saffi Karina, Jennie Rank, Tara Lynn, Justine LeGault, τα νέα σούπερ μοντέλα plus size, είναι διεθνείς σταρ όπως και η Miranda Kerr, η Karlie Kloss και η Doutzen Kroes. «Οι νέες γυναίκες», συνεχίζει η εφημερίδα, «διεκδικούν το δικαίωμα να είναι ωραίες, σέξι, θηλυκές, με καμπύλες, όπως πριν από μερικές δεκαετίες διεκδικούσαν το δικαίωμα να μπορούν να διαλέγουν τον άντρα που ήθελαν, να κάνουν σεξ με τους όρους που ήθελαν, να κάνουν καριέρα με τους όρους που ήθελαν και να κάνουν παιδιά στην ηλικία και με τον τρόπο που ήθελαν».

Το εξώφυλλο του λευκώματος Curves.

 Μερικές ημέρες πριν, η Jennifer Lopez με τις εκρηκτικές καμπύλες της έγινε στα 45 της πρώτο θέμα στα media, η Kim Kardashian λίγο πριν από την ανακοίνωση της δεύτερης εγκυμοσύνης της φωτογραφήθηκε από τον Jean-Paul Goude για το περιοδικό Paper ως άλλη μαύρη καλλονή Carolina Beaumont, επιδεικνύοντας περήφανα τις καμπύλες της συνοδεία σαμπάνιας, και η Beyonce δεν δίστασε να εμφανιστεί με διαφανές φόρεμα που διέγραφε την εκρηκτική σιλουέτα της στο κόκκινο χαλί του Met Gala.

Beyonce

Kim Kardashian

Διεθνή περιοδικά μόδας όπως η ιταλική Vogue καθιέρωσαν ειδικό section με επιλογές από τις κανονικές συλλογές σχεδιαστών οι οποίες κολακεύουν και πιο γεμάτα σώματα, το New York Magazine είχε αφιέρωμα στην πληθωρική Christina Hendricks του Mad Men, ενώ ακόμα και η Barbie έγινε Lammily, μια κούκλα με ρεαλιστικές διαστάσεις και απλό ντύσιμο, όπως οι γυναίκες της διπλανής πόρτας.

Όχι ότι τα πράγματα είναι πάντα ξεκάθαρα ή μονοδιάστατα. «Πιστεύω ότι οι σχεδιαστές πρέπει να κάνουν μεγαλύτερα μεγέθη και να χρησιμοποιούν πιο εύσωμα μοντέλα στις πασαρέλες», έχει δηλώσει η Alexandra Shulman, επικεφαλής της βρετανικής Vogue από το 1992. Παρότι έχει επικρίνει επανειλημμένα τις αναλογίες των μοντέλων που κυριαρχούν στις επιδείξεις ως «παρανοϊκές», σε ραδιοφωνική συνέντευξη που έδωσε στο BBC Radio 2 το 2014 δεν δίστασε να πει: «Ο κόσμος λέει συνεχώς “γιατί έχετε αδύνατα μοντέλα; Οι αληθινοί άνθρωποι δεν είναι έτσι”. Όμως κανένας δεν θέλει πραγματικά να δει ένα συνηθισμένο άτομο να δείχνει σαν συνηθισμένο άτομο στο εξώφυλλο της Vogue. Νομίζω ότι η Vogue είναι ένα περιοδικό που ως ένα βαθμό έχει να κάνει με τη φαντασία, το όνειρο και την απόδραση από την πραγματικότητα. Ο κόσμος δεν θέλει να αγοράσει ένα περιοδικό όπως η Vogue και να δει αυτό που βλέπει όταν κοιτάζεται στον καθρέφτη. Αυτό μπορεί να το κάνει δωρεάν».

Η άποψή της επιβεβαιώνεται κατά μία έννοια στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, καθώς η αμερικανική Vogue ξεφεύγει από τη νόρμα του αδύνατου σπάνια, όπως όταν αποφασίζει να προβάλει προσωπικότητες σαν την Adele (για την περίσταση κλήθηκε να ράψει στο νούμερό της ρούχα ο Oscar de la Renta) και τη Lena Dunham, όχι όμως τόσο για να επιβάλει το  διαφορετικό όσο για να κεφαλαιοποιήσει την απήχηση που έχουν ήδη στο ευρύ κοινό – πάντα βέβαια με υψηλά αισθητικά standards και τη βοήθεια του photoshop για να λειανθούν κάποιες ατέλειες.

Σε ανάλογο μήκος κύματος φαίνεται να κινούνται σχεδιαστές όπως ο Karl Lagerfeld, ο οποίος ναι μεν φωτογραφήθηκε αγκαλιάζοντας την Beth Ditto μετά από εμφάνισή της για λογαριασμό του οίκου Fendi, ωστόσο την εξόργισε όταν αποκάλεσε δημόσια χοντρή την κατά πολύ πιο αδύνατή της Adele. Όσο για την ίδια την Ditto, όχι μόνο βρέθηκε στις πρώτες σειρές των επιδείξεων, αλλά ανέβηκε πανηγυρικά και στην πασαρέλα, σε επίδειξη του Jean Paul Gaultier.

Η αλήθεια είναι ότι κάποια πράγματα τείνουν να αλλάξουν, σε μια προσαρμογή που η εφημερίδα Guardian κρίνει δύσκολη, αλλά αναγκαία: «Η μόδα είναι αγορά και η αγορά έβλεπε χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερες γυναίκες να απομακρύνονται γιατί δεν μπορούσαν να βρουν ένα πρότυπο να ταυτιστούν». Πριν από μερικούς μήνες, η Lara Stone –το κορίτσι με το μεγάλο στήθος και το κενό ανάμεσα στα δόντια, όπως την παρουσίαζε ο κίτρινος Τύπος– φωτογραφήθηκε από τον Juergen Teller γυμνή μετά την εγκυμοσύνη της, χωρίς ίχνος retouch, για το περιοδικό System. «Για χρόνια», εξηγεί, «έλεγαν από πίσω μου ότι είμαι κορίτσι με καμπύλες, και εννοούσαν πολύ χοντρή για να μου κλείσουν μεγάλα συμβόλαια. Όταν γέννησα το παιδί μου κατάλαβα πόσο περήφανη πρέπει να είμαι για το σώμα μου».

Tην ίδια άποψη έχει η Myla Dalbesio, ένα από τα Ηοt 100 κορίτσια του Maxim για το 2015 και νέο πρόσωπο στην καμπάνια Perfectly Fit του Calvin Klein, που κατηγορήθηκε ότι σπάει την παράδοση, αφού ανήκει στην κατηγορία plus size. «Ποτέ μου δεν κατάλαβα το διαχωρισμό. Η σχέση που έχεις με το σώμα σου δεν είναι μια μόδα που θα περάσει». Όπως και τα άλλα κορίτσια, ελπίζει ότι θα έρθει μια εποχή όπου τα πρακτορεία δεν θα έχουν πλέον average και curvy κατηγορίες, αλλά μοντέλα που ξεχωρίζουν για την ομορφιά και την προσωπικότητά τους. Ίσως αυτή η εποχή να μην είναι και πολύ μακριά. Εξώφυλλο στο φετινό τεύχος του Sports Illustrated Swimsuit, του πιο δημοφιλούς της χρονιάς, είναι η Aυστραλή plus size Robyn Lawley, η πρώτη στην ιστορία του περιοδικού. Και αυτό λέει πολλά.

Φόρεμα από μεταξωτό κρεπ και κοσμήματα, όλα CHANEL, Linea Più. Πέδιλα GIANVITO ROSSI, Καλογήρου.

Σακάκι GIVENCHY  και φούστα ALEXANDER McQUEEN, Luisa. Δαντελένιο σουτιέν LINGERIE, Intimissimi. Σκουλαρίκια FOLLI FOLLIE. Χρυσό δαχτυλίδι με αμέθυστο και ζαφείρια, KESSARIS. Γυαλιά VOGUE, Luxottica Hellas.

Φόρεμα MAX MARA, MaxMara Boutique. Βραχιόλι από λευκόχρυσο με ζαφείρια και βραχιόλι από λευκόχρυσο με κεραμικό και διαμάντια, KESSARIS.

Aδιάβροχο παρκά και δερμάτινο ζωνάκι, MAT.FASHION. Μαγιό MARKS & SPENCER. Χρυσό βραχιόλι με κεραμικό, KESSARIS. Γυαλιά CHOPARD, De Rigo Hellas

Φόρεμα και δερμάτινη ζώνη BALENCIAGA, Balenciaga Boutique. Σκουλαρίκια FOLLI FOLLIE.

Jacket από δερματίνη TOPSHOP, Sotris. Μπλούζα MAISON SCOTCH, Collective. Φούστα E-XCLUSIVE. Κοσμήματα FOLLI FOLLIE.

Bαμβακερό  φόρεμα και κολιέ  LOUIS VUITTON,  Louis Vuitton Boutique.  Τoπ από μαγιό CALZEDONIA.  Βραχιόλι  FOLLI FOLLIE.

Jacket AUTOGRAPH, Marks & Spencer. Τοπ και ασορτί φούστα PIER ANTONIO GASPARI, Linea Imports. Πέδιλα GIANVITO ROSSI, Καλογήρου. Κοσμήματα FOLLI FOLLIE. Τσάντα από νεοπρέν SAVE MY BAG. Παιδικό παντελόνι,  EL.MARNERIGALERIE.

 

Photographer ERRIKOS ANDREOU | Fashion Εditor MICHAEL PANDOS

Make up: FREDDY KALOBRATSOS for Freddy Make Up Stage Hair: CHRISTOS BAIRABAS @D-Tales Fashion Assistant: GEORGE BOLLAS Μοντέλα: ΠΕΛΑΓΊΑ ΖΕΡΒΟΎ.  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΎ @VN Models Η φωτογράφηση έγινε στο νέο luxury design  hotel AthensWas. Ευχαριστούμε τη διεύθυνση  για την ευγενική φιλοξενία.

PHOTOS: SPLASH/SMARTMAGNA.COM, D.SIMON/RAPHO/GETTY IMAGES/IDEAL IMAGΕ