A la Grecque

Σάββατο, 03/10/2015

 

Οι εµπνευστές του Kilikio, του νέου chic deli του Παρισιού, µιλούν για τη δική τους Ελλάδα.

Aν πριν από ένα χρόνο έλεγε κανείς στον Κρίτωνα Πουλή, τον Σταύρο Σερέτη και τον Ivan Aublin ότι ο γαλλικός Τύπος θα έγραφε διθυράµβους για ένα ελληνικό ντελικατέσεν στο Παρίσι, θα πίστευαν ότι πρόκειται για ευσεβείς πόθους. Όλα ξεκίνησαν από τον Κρίτωνα. Χρόνια φίλος µε τον Σταύρο, ηθοποιό, και τον Ιvan, project manager του οίκου Hermès, τους πρότεινε να ασχοληθούν µε κάτι που ήξερε καλά. Από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του, ήταν chef pâtissier στο διάσηµο ζαχαροπλάστη Pierre Hermé, ενώ έχει περάσει από την οµάδα του Alain Passard και του Pierre Gagnaire. «Αυτό που θέλαµε δεν ήταν να παρουσιάσουµε κάτι διαφορετικό, όσο να είµαστε ειλικρινείς», εξηγεί ο Σταύρος. «Όταν η ειλικρίνεια συνοδεύεται από ποιότητα, δεν µπορεί να είναι κλισέ».

Έκαναν τα πρώτα πλάνα, κάλεσαν τον Βέλγο αρχιτέκτονα-σχεδιαστή Charles Kaisin για το design και άνοιξαν τον περασµένο Σεπτέµβριο. Ακόµα και σήµερα κανείς δεν µπορεί να πει µε σιγουριά πώς είναι κατανεµηµένες οι εργασίες. Ο καθένας κάνει αυτό που του δίνει χαρά και το κάνει καλά, αν κρίνουµε από τις κριτικές, που ήταν αρχικά διερευνητικές και, τελευταία, ενθουσιώδεις. Οι πελάτες είναι κυρίως Γάλλοι και Έλληνες που το µαθαίνουν από τους Γάλλους – και αυτό είναι από µόνο του επιτυχία. Σε πρώτη φάση, ο κόσµος αναζητά ό,τι έχει ως ανάµνηση από ταξίδια στην Ελλάδα –τα παιδιά του Kilikio έχουν κάνει πραγµατικό κυνήγι θησαυρού για να ανακαλύψουν το γιαούρτι που λάτρεψε µια Γαλλίδα σε ένα χωριό της Λέσβου– αλλά όλοι είναι ανοιχτοί να δοκιµάσουν ελαιόλαδο –που είναι βέβαια best seller– τυριά, αλλαντικά, γαλακτοκοµικά και, πρόσφατα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αφού είναι αδύνατον να βρεις ελληνικό καρπούζι αλλού στο Παρίσι. Ο Κρίτωνας µαγειρεύει επιλεγµένα πιάτα ηµέρας, προτείνει, διαλέγει ελληνικά διαµαντάκια και τονίζει πόσο σηµαντική είναι η δυνατότητα να δοκιµάζουν οι πελάτες τα προϊόντα ώστε να είναι εκ των προτέρων ευχαριστηµένοι µε αυτό που αγοράζουν.

Σταύρος Σερέτης

Και οι τρεις συνεργάτες δηλώνουν ευτυχείς που µπορούν να κάνουν τη διαφορά, µακριά από το φολκλόρ, µε ουσία, δύναµη και κυρίως µέλλον. «Η µεγαλύτερη επιτυχία», συνεχίζει ο Σταύρος, «είναι ένα αγοράκι που περνάει κάθε µέρα µετά το σχολείο, γιατί θέλει να γίνει µάγειρας όταν µεγαλώσει». Όσο για το όνοµα, παραπέµπει στο αρχαιοελληνικό κυλικείο, όπου όλοι συγκεντρώνονται γύρω από ένα τραπέζι. Αυτό άλλωστε είναι το όραµά τους.