O Toscani επέστρεψε στη Benetton! Θα σοκάρει η νέα του καμπάνια;

Παρασκευή, 01/12/2017

 

Ο θρυλικός φωτογράφος επιστρέφει μετά από 17 χρόνια για τη νέα καμπάνια της United Colors of Benetton

Η Benetton δεν κάνει διαφημίσεις. Η Benneton «επικοινωνεί». Αυτό θέλει να θυμόμαστε ο Oliviero Toscani, ο φωτογράφος που δημιούργησε τις θρυλικές και προκλητικές καμπάνιες που έκαναν παγκόσμια την απήχηση της United Colors of Benetton.

 

Ο Toscani επέστρεψε μετά από 17 χρόνια στο ιταλικό fashion group, για να δώσει μια νέα δυναμική στην καινούρια καμπάνια, που δείχνει μια τάξη δημοτικού με παιδιά από δεκατρείς διαφορετικές εθνικότητες και τέσσερις ηπείρους.

 

 unnamed

 

Μπορεί ο Luciano Benetton να μην έχει πλέον ενεργό ρόλο στον όμιλο, όμως φαίνεται ότι βρίσκεται πίσω από την τελευταία καμπάνια του Toscani. Η επιστροφή του φωτογράφου, μάλιστα, είχε ανακοινωθεί με την ανάρτηση μια φωτογραφίας των δύο αντρών στο Instagram της Fabrica, ένα νέο που μάλλον είχε φέρει αμηχανία στον ερευνητικό κέντρο της Benetton. Η ανατρεπτική δημιουργικότητα, εξάλλου, του φωτογράφου είχε προκαλέσει παλιότερα αίσθηση και είχε σοκάρει. Τι καινούριο θα μπορούσε να φέρει σε μια εποχή που τα έχουμε δει όλα;

 

Οι πρώτες εικόνες από την καμπάνια δείχνουν ότι το μήνυμα της πολυπολιτισμικότητας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ- ειδικά για το brand στο οποίο προτάσσεται το «United Colors»- σε μια εποχή που το μεταναστευτικό είναι το πρώτο θέμα ειδήσεων και οι διαμαρτυρίες στα σχολεία για την έλευση μικρών μαθητών-μεταναστών δεν είναι λίγες. Ο Toscani, όμως, δεν έμεινε σε αυτό. Θέλησε να αφήσει την «πρόκληση» και να εστιάσει στο τρυφερό κομμάτι της πραγματικότητας που ζούμε. Στα παιδιά που αγαπούν χωρίς όρια και χωρίς διακρίσεις, που αγκαλιάζουν και φιλούν χωρίς να φοβούνται. Κι αυτό για πολλούς είναι δυστυχώς σοκαριστικό κι επικίνδυνο.

 

«Είναι μια τάξη δημοτικού στην Ιταλία, αλλά θα μπορούσε να είναι και στη Γαλλία, στη Γερμανία ακόμα περισσότερο, στην Ισπανία και την Καταλονία. Η Benetton πάει δημοτικό. Σκέφτηκα ότι είναι ένα εναρκτήριο σύμβολο. Ξεκινάμε ξανά. Αυτά τα παιδιά θα είναι η κοινωνία του μέλλοντος, για αυτό είναι καλό να τα κοιτάξουμε καλά. Δεν είναι ένας ψεύτικος παπάς ή μια ψεύτικη μοναχή (σ.σ. αναφερόμενος στη διάσημη φωτογραφία του), είναι οι ειδήσεις της σημερινής εφημερίδας», λέει ο Toscani  στο WWD, τονίζοντας ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι η κοινωνική ενσωμάτωση και ο ρατσισμός.

 

benetton

 

Σε μια άλλη φωτογραφία τα παιδιά διαβάζουν τον Πινόκιο. «Αυτή είναι η Βίβλος μας, ο Πινόκιο είναι οι ψεύτικες ειδήσεις», δηλώνει ο φωτογράφος, τονίζοντας ότι τα ψεύτικα νέα υπήρχαν πάντα αλλά κανείς δεν το συνειδητοποιούσε.

 

Ο Toscani δεν πιστεύει ότι η νέα καμπάνια είναι πιο «light» από τις προηγούμενες. Είναι σίγουρος ότι και αυτή θα σοκάρει. Η διαφορά είναι ότι οι παλιές καμπάνιες του σόκαραν μια συντηρητική κοινωνία. Πλέον σοκάρει μια κοινωνία που θέλει να ονομάζεται προοδευτική, αλλά είναι σιωπηλά συνένοχος στην εξάπλωση του ρατσισμού και των κοινωνικών διακρίσεων.