10 συναρπαστικά βιβλία

Τρίτη, 02/01/2018

 

Μυθιστορήματα για παραιτημένους ήρωες, εσωστρεφείς χαρακτήρες, αποτρόπαια εγκλήματα, αδιέξοδες ερωτικές ιστορίες και σατανικά σχέδια που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον μας αμείωτο έως την τελευταία σελίδα. 

books02


ΟΙ ΚΑΛΟΙ

Iρλανδiα, 19ος αιώνας. Τρεις γυναίκες ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να σώσουν τον μικρό Μίχολ από μια προληπτική κοινωνία που δαιμονοποιεί την ασθένειά του και τον κατηγορεί για όσες ατυχίες συνέβησαν στην οικογένειά του. Οι Καλοί, της Hannah Kent, είναι ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τη γεμάτη αφοσίωση αγάπη. (Εκδόσεις Ίκαρος)

 

ΤΟ ΠΕΝΤΙΓΚΡΗ

Στις αρχές της δεκαετίας του ’40, ο Georges Simenon ξεκίνησε μια καταγραφή της παιδικής του ηλικίας στη Λιέγη. Ο συγγραφέας André Gide τον παρότρυνε να μετατρέψει τις σημειώσεις του σε μυθιστόρημα. To Πεντιγκρή, το αυτοβιογραφικό του έργο, είναι ένα έπος για την καθημερινή επιβίωση, αλλά και μια ιστορία για ένα αγόρι που μεγαλώνει στην αρχή μιας νέας εποχής. (Εκδόσεις Άγρα)

 

books03


ΓΥΡΙΣΜΟΣ

Επιστρέφοντας από τον πολέμο της Κορέας, ο 24χρονος Αφροαμερικανός Φρανκ Μάνεϊ βυθίζεται στην απάθεια. Τραυματισμένος ψυχικά και σωματικά, δεν βρίσκει κανένα νόημα στη ζωή, ώσπου μαθαίνει ότι η Σι, η αδελφή του, κινδυνεύει. «Κάπου βαθιά μέσα της ζει η μυστική εικόνα του εαυτού μου – ένας δυνατός, καλός εαυτός». Η βραβευμένη με Νόμπελ Λογοτεχνίας Toni Morrison γράφει τον Γυρισμό, ένα συγκινητικό μυθιστόρημα για έναν παραιτημένο ήρωα που βρίσκει τη θέληση να προσπαθήσει ξανά. (Εκδόσεις Παπαδόπουλος)

 

Η ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ

Απέναντι από το διαμέρισμα του αρχιφύλακα Φοκς η αστυνομία εντοπίζει μια ανθρώπινη μαριονέτα που αποτελείται από μέλη έξι κατακρεουργημένων ανθρώπων. Μια λίστα με τους επόμενους έξι στόχους, όπου συμπεριλαμβάνεται και ο αστυνόμος, φτάνει στα χέρια του. Η Μαριονέτα είναι ένα σκοτεινό, έξυπνα γραμμένο θρίλερ του πρωτοεμφανιζόμενου στην αστυνομική λογοτεχνία Daniel Cole. (Εκδόσεις Μεταίχμιο)

 

ΧΑΣΑΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ

Ο Άγγελος παίρνει στα χέρια του το ημερολόγιο του προσφάτως εκλιπόντος πατέρα του. Διατρέχοντας το περιεχόμενο του τετραδίου, θυμάται με λεπτομέρειες πώς αντέδρασε στο άκουσμα του διαζυγίου των γονιών του όταν ήταν μικρός και συνειδητοποιεί πως άθελα του ακολουθεί και στη δική του ζωή τον βηματισμό του πατέρα του. Το εξαιρετικό Χάσαμε τον Μπαμπά, του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2005, κυκλοφορεί ξανά. (Εκδόσεις Κέδρος)

 

books04


ΚΑΡΥΔΟΤΣΟΥΦΛΟ

Ποτέ στο παρελθόν δεν έχει τοποθετήσει κανείς στον ρόλο του αφηγητή ένα τελειόμηνο έμβρυο. «Όσο πιο εξωφρενική μού φαινόταν η ιδέα, τόσο πιο πολύ την απολάμβανα», δηλώνει ο Ιan ΜcEwan αναφορικά με το Καρυδότσουφλο, το τελευταίο του μυθιστόρημα. Ένα έμβρυο αντιλαμβάνεται μέσα από τη μήτρα το σχέδιο που έχει καταστρώσει η μητέρα του με τον εραστή της για να απαλλαγούν από τον ενοχλητικό σύζυγο. Ο βραβευμένος με Booker Βρετανός συγγραφέας συνθέτει μια αριστοτεχνικά δομημένη ιστορία φόνου και προδοσίας με αναφορές στον Άμλετ του Σαίξπηρ και τη σύγχρονη αγγλική ποίηση. (Εκδόσεις Πατάκη)

 

ΚΑΡΜΠΟΝ

Ο Άρης είναι ένας άτολμος, εσωστρεφής χαρακτήρας, προικισμένος με οξύτατη ακοή, πράγμα που του επιτρέπει να παρακολουθεί στενά και να μιμείται κρυφά τη ζωή του ζωγράφου Φίλιππου Ροδόπουλου. Το μυθιστόρημα Καρμπόν, του Γιώργου Κούβα, ισορροπεί ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό στοιχείο και υπογραμμίζει την ανάγκη μας για έξοδο από τη μετριότητα της καθημερινής ζωής. (Εκδόσεις Κίχλη)

 

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Τα χειρόγραφα από το τελευταίο έργο του Αλμπέρ Καμύ, Ο πρώτος άνθρωπος, βρέθηκαν στην τσάντα του στις 4 Ιανουαρίου 1960, την ημέρα που ανασύρθηκε νεκρός από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαινε. «Τελικά θα μιλήσω για εκείνους που αγαπούσα», γράφει ο ίδιος σε μια σημείωση του ημιτελούς κειμένου. Από το κατεξοχήν αυτοβιογραφικό του μυθιστόρημα αναδύονται η προσωπικότητα και η ευαισθησία, ο ιδεολογικός του προσανατολισμός και ο μοναδικός τρόπος σκέψης του. (Εκδόσεις Καστανιώτη)

 

books01

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ

«Το ξέρω πως είμαι τρελή, μα η αγάπη κάποιον τρελαίνει…» Η Πηνελόπη Δέλτα προσπαθεί να ξεχάσει τον Ίωνα Δραγούμη κλεισμένη σε ένα σανατόριο στα περίχωρα της Βιέννης. Το Ιστορία χωρίς Όνομα, του Στέφανου Δάνδολου, βασισμένο στα ημερολόγια της σπουδαίας Ελληνίδας πεζογράφου, μιλά για το πάθος και την απώλεια, με φόντο τις πιο δραματικές στιγμές της χώρας. (Εκδόσεις Ψυχογιός)

 

ΛΕΤΙΣΙΑ Ή ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ

Οι Πάτρον αναλαμβάνουν ως ανάδοχη οικογένεια τις δίδυμες αδελφές Περαί. Δύο κορίτσια με πολλά παιδικά τραύματα και απανωτά πλήγματα, που μεγαλώνουν σε ένα θλιβερό προάστιο της Ναντ. Ξυπνούν νωρίς, δουλεύουν σκληρά, δεν εξεγείρονται ποτέ.  Όταν, όμως, η μία εκ των δύο αδελφών απειλεί ότι θα υποβάλει μήνυση στον άνδρα που την ενοχλεί, δολοφονείται με φρικτό τρόπο. Το μυθιστόρημα Λετισιά ή το τέλος των ανδρών, του Ivan Jablonka, αξιοποιεί τα στοιχεία ενός πραγματικού εγκλήματος που τελέστηκε τον Ιανουάριο του 2011 και αναλύει τις κοινωνικές του διαστάσεις. (Εκδόσεις Πόλις)

Κείμενο: Ξένια Γεωργιάδου

Tags: