Τι αλλάζει στα «red carpet looks» μετά τις Χρυσές Σφαίρες;

Τρίτη, 09/01/2018

 

Μια νέα εποχή ξεκινά μετά τη διαμαρτυρία των celebrities στο κόκκινο χαλί των Golden Globes

«Ποιος σχεδιαστής δημιούργησε το φόρεμά σου;» ήταν η πιο συχνή ερώτηση που έκαναν οι δημοσιογράφοι στους celebrities στο κόκκινο χαλί, μια τάση που ξεκίνησε η Joan Rivers και πήρε μεγάλες διαστάσεις με τα κανάλια που κάλυπταν τις εμφανίσεις στις απονομές βραβείων να έχουν εγκαταστήσει ειδικές κάμερες για τα νύχια αλλά και τα τσαντάκια των διάσημων γυναικών. Η «χρυσή εποχή» του red carpet look φαίνεται ότι έχει φτάσει στο τέλος της, όχι μόνο γιατί το luxury streetwear κυριαρχεί στις στιλιστικές προτιμήσεις των celebrities αλλά και γιατί πλέον οι γυναίκες δεν θέλουν απλά να είναι κομψές. Θέλουν τα ρούχα τους να εκφράζουν τις απόψεις τους, την προσωπικότητά τους και ένα σκοπό.

 

Το σκάνδαλο των σεξουαλικών παρενοχλήσεων στο Hollywood άλλαξε πολλά. Οι γυναίκες επαγγελματίες –στην Αμερική τουλάχιστον- δέχονται καθημερινά μηνύματα υποστήριξης για να μην φοβούνται να μιλήσουν όταν τα αφεντικά παίζουν παιχνίδια εξουσίας μέσω της σεξουαλικής παρενόχλησης, ενώ το κίνημα για την ισότητα των δύο φύλων δεν ήταν ποτέ τόσο επίκαιρο. Η μόδα δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει.

 

Στα Golden Globes πολλές γυναίκες φόρεσαν μαύρα για να υποστηρίξουν την κίνηση «Time’s up»  δηλώνοντας συμπαράσταση στις γυναίκες-θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης, περνώντας το statement look σε άλλο επίπεδο. Κάποιες, μάλιστα, θέλησαν να κάνουν τη διαφορά φορώντας ανοιχτόχρωμα φορέματα, όπως το μοντέλο Barbara Meier, που θέλησε μέσω ενός floral φορέματος να πει πως πρέπει να «λάμπουμε» για να διαμαρτυρηθούμε κι όχι να φορέσουμε μαύρα.

 

1

Barbara Meier

 stone

Η Emma Stone επέλεξε ένα μακιγιάζ σε πράσινο, μωβ και λευκό, στα χρώματα που είχαν κυριαρχήσει στις πορείες, στα banners και στις καρφίτσες στο κίνημα των Σουφραζέτων το 1908.

 

Ξεκινώντας από το #askhermore το 2015 που καλούσε τους δημοσιογράφους να ρωτήσουν τις γυναίκες περισσότερα για τα επαγγελματικά τους και λιγότερα για την εμφάνισή τους και συνεχίζοντας με το Time’s up, οι γυναίκες στο Hollywood βαρέθηκαν να δείχνουν το μανικιούρ τους στην κάμερα και προτιμούν να χρησιμοποιούν την εμφάνισή τους στο κόκκινο χαλί για να περάσουν ένα μήνυμα- προτροπή για κοινωνικές αλλάγες. Τα βραβεία, άλλωστε, είναι μια γιορτή της καλλιτεχνικής δημιουργίας γιατί να μην γίνουν κι αφορμή για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των τηλεθεατών για τα ζητήματα που προβληματίζουν τις σύγχρονες κοινωνίες; Κι αν η μόδα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, τότε μάλλον στο μέλλον θα δούμε περισότερα «πράσινα» κι ανακυκλώσιμα ρούχα, περισσότερες καρφίτσες με μηνύματα και λιγότερη πολυτέλεια. Αυτό που σίγουρα θα μείνει είναι το κόκκινο κραγιόν. Ήταν άλλωστε πάντα συνδεδεμένο με την γυναικεία δύναμη. Από την εποχή της Κλεοπάτρας, της βασίλισσας Elizabeth, των Σουφραζέτων αλλά και του Β’ παγκοσμίου πολέμου όταν οι γυναίκες εργάτριες φορούσαν κόκκινο κραγιόν για την ανύψωση του ηθικού.

 

 

Φωτογραφίες: Instagram @casthuri, @iamemmastone