5 τρόποι για να σταματήσετε τις αρνητικές σκέψεις

Σάββατο, 10/03/2018

 

... και να κοιμάστε καλύτερα

Σίγουρα έχει συμβεί και σε εσάς: Προσπαθείτε να κοιμηθείτε το βράδυ αλλά όλες αυτές οι αρνητικές σκέψεις δεν σας αφήνουν να ηρεμήσειτε. Τι θα συμβεί αν δεν πάει καλά αύριο το επαγγελματικό ραντεβού; Τι θα κάνετε αν πάθει κακό κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο; Να είναι κακές οι ιατρικές εξετάσεις που κάνατε;



Όλες αυτές οι καταστροφικές σκέψεις σας κάνουν να νιώθετε απελπισία ενώ σας στερούν λίγη από τη δύναμή σας. Πώς μπορείτε να τις σταματήσετε; Ακολουθήστε τις παρακάτω πέντε θεραπευτικές τεχνικές για να αλλάξετε τον τρόπο που σκέφτεστε αλλά και για να κοιμάστε πιο ήρεμα τα βράδια:



1.Να κάνετε συγκεκριμένες σκέψεις: Το πρώτο λάθος που σας οδηγεί σε καταστροφικές σκέψεις είναι ότι υπερβάλετε. Κάνετε μια αρνητική σκέψη και την διογκώνετε, όπως για παράδειγμα όταν σκέφτεστε ότι δεν πάνε καλά τα επαγγελματικά σας και τελικά καταλήγετε να σκέφτεστε ότι όλη σας η ζωή πάει στραβά. Για να αλλάξετε αυτή τη σκέψη και να απαλλαχθείτε από τον αρνητισμό καλό είναι να κάνετε πιο μικρές και πιο συγκεκριμένες σκέψεις. Σκεφτείτε κάτι θετικό, κάτι συγκεκριμένο που πηγαίνει καλά στη ζωή σας, κάτι που σας κάνει να νιώθετε ασφαλής και χαρούμενη.



2.Να κοιμάστε

Πως θα κοιμηθείτε για να σταματήσετε τις αρνητικές σκέψεις όταν είναι αυτές οι σκέψεις ακριβώς που σας εμποδίζουν να κοιμηθείτε; Συχνά αυτές οι σκέψεις δεν έρχονται όταν είμαστε έτοιμοι να κοιμηθούμε αλλά όταν πέφτουμε για ύπνο αγχωμένοι, πολύ νωρίς ή πολύ αργά. Φροντίστε να έχετε ένα καλό πρόγραμμα μέσα στην ημέρα- διατροφής αλλά και προγραμματισμού- ώστε να κοιμάστε πάντα την ίδια ώρα. Έτσι, σπάνια θα σας παιδεύουν οι σκέψεις, αφού αμέσως μόλις ξαπλώνετε θα σας παίρνει ο ύπνος!

3.Ποιες σκέψεις δεν είναι δικές σας;

Μήπως κάποιος σας έχει επηρεάσει ή σας προκαλεί άγχος; Πολλές φορές ακόμα και αγαπημένα μας πρόσωπα, όπως ο σύντροφος ή ακόμα και η μητέρα, μπορεί να φέρουν τοξικότητα στη ζωή μας και να μας επηρεάζουν αρνητικά. Αν πολλές φορές σκέφτεστε πράγματα που δεν σας χαρακτηρίζουν, τότε μήπως δεν είναι εντελώς δική σας σκέψη. Είναι, επίσης, πιθανό να μας έρχονται σκέψεις στο μυαλό που δεν είναι σημαντικές κι απλά πρέπει να τις αναγνωρίζουμε και να τις βλέπουμε ακριβώς όπως είναι αφήνοντάς τις να περάσουν γρήγορα.

 

 

4.Μην μπερδεύετε το παρόν με το μέλλον

Πολλές φορές σκεφτόμαστε το μέλλον και πως θα είναι, δημιουργώντας διάφορα άγχη που σχετίζονται με την καθημερινότητα, τις σχέσεις ή τα χρήματα. Πιστεύουμε με άλλο λόγια πως επειδή αυτή τη στιγμή διανύουμε μια κατάσταση ότι έτσι θα είναι και στο μέλλον. Γιατί να μην σκεφτείτε πως θα ήταν τα πράγματα αν κάνατε κινήσεις για να αλλάξετε το μέλλον σας ή γιατί να χάσετε την ελπίδα; Μην μπερδεύετε το παρόν με το μέλλον. Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί για αυτό μην πείθετε τον εαυτό σας για το αντίθετο!

 

 

5.Δημιουργήστε αντιπερισπασμούς

Αν δεν μπορείτε να σταματήσετε τις καταστροφικές σκέψεις κάντε κάτι για να ξεχαστείτε. Πηγαίνετε να πάρετε καθαρό αέρα. Μαγειρέψτε. Κάντε γυμναστική. Βρείτε μια ασχολία που θα σας χαλαρώσει και θα σας κάνει να διώξετε το άγχος και τις αρνητικές σκέψεις. Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται για να σταματήσετε να βλέπετε τα πράγματα απαισιόδοξα είναι να κοιτάξετε κάτι όμορφο, όπως ένα λουλούδι, να διαβάσετε ένα ενδιαφέρον κείμενο ή να ακούσετε ένα ωραίο τραγούδι. Βρείτε έμπνευση στα πράγματα που σας αρέσουν και προσπαθήστε να γεμίσετε την καθημερινότητά σας με αυτά.


 Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας