Έπινα μια εβδομάδα κουρκουμά και να τι μου συνέβη!

Παρασκευή, 27/04/2018

 

Ποιά είναι τα οφέλη του κουρκουμά στον οργανισμό μας;

Ο κουρκουμάς, ή αλλιώς η κιτρινόριζα, προέρχεται από το ρίζωμα του φυτού που ονομάζεται curcuma longa (κουρκούμη) και είναι ένα αρκετά διαδεδομένο μπαχαρικό στην ασιάτικη και ινδική κουζίνα. Η συχνή κατανάλωση συγκεκριμένηες ποσότητας κουρκουμά στην καθημερινότητα μας έχει αποδειχτεί ότι έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία.


Η κιτρινόριζα είναι ένα αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό και λέγεται πως βοηθά στη χώνεψη, ανακουφίζει τον πόνο των αρθρώσεων και βοηθά στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών.


 

Μπορείτε να εντάξετε τον κουρκουμά με διάφορους τρόπους στη διατροφή σας, αλλά αρκετά διαδεδομένη έχει αποδειχτεί η λήψη του από ροφήματα ή μικρές μερίδες (shots).


 

H συντάκτης του Popsugar, Gina Florio, αποφάσισε να διαπιστώσει η ίδια τις ευεργετικές ιδιότητες του κουρκουμά και αφού διάβασε άρθρα και ρώτησε ανθρώπους που είχαν δοκιμάσει τη μέθοδο, αποφάσισε να καταναλώνει μια μερίδα (shot) χυμό κουρκουμά κάθε μέρα για μία εβδομάδα.


 

Το δικό της καθημερινό ρόφημα κουρκουμά περιελάμβανε τα εξής:

  1. Μία κ.σ κουρκουμά
  2. Φρεσκοκομμένο μαύρο πιπέρι (βοηθά την απορρόφηση)
  3. Φυσικά στυμμένο χυμό λεμονιού (από μισό λεμόνι)
  4. Νερό καρύδας

Επίσης, μετά τη λήψη του ροφήματος κατανάλωνε και μια κουταλιά έξτρα παρθένου λαδιού καρύδας, καθώς και αυτό υποτίθεται ότι βοηθούσε την απορρόφηση του κουρκουμά.

 in


Ποια ήτα τα αποτελέσματα μετά από μία εβδομάδα καθημερινής κατανάλωσης του ροφήματος; Η Gina Florio περιγράφει:


1- Καλύτερη λειτουργία του εντέρου

Ο κουρκουμάς λειτούργησε ευεργετικά στην αποτοξίνωση του οργανισμού της. Η καθημερινή της επίσκεψη στην τουαλέτα αυξήθηκε και ένιωσε ότι τη βοήθησε να απολάβει τις τοξίνες


2- Περισσότερη ενέργεια

Το μπαχαρικό ενισχύει τη σεροτονίνη και τη ντοπαμίνη στον εγκέφαλο μας και αυτό μας κάνει να νιώθουμε περισσότερη ενέργεια. Η διάθεσή της τα πρωϊνά ήταν καλύτερη και ένιωθε πιο ανάλαφρη.


3- Λιγότερος πόνος μετά τη σωματική άσκηση

Τα αντιφλεγμονώδη συστατικά του κουρκουμά βοηθούν το σώμα να ανακάμψει πιο εύκολα μετά από μία έντονη σωματική άσκηση. Ένιωθε λιγότερο πιασμένη από τη γυμναστική της με την κατανάλωση κουρκουμά.


4- Η κατανάλωση πρέπει να γίνεται μετά από φαγητό

Άνθρωποι που έπιναν καθημερινά το ρόφημα παρατήρησαν πόνους στο στομάχι όταν δεν είχαν καταναλώσει προηγουμένως ένα κανονικό γεύμα. Η ίδια διαπίστωσε ότι η καλύτερη ώρα για να καταναλώσει το ρόφημα κουρκουμά ήταν με το πρωϊνό, ενώ, αντιθέτως, το βράδυ πριν πέσει για ύπνο και με άδειο στομάχι είχε ως αποτέλεσμα ένα ενοχλητικό φούσκωμα.

Αν και περιγράφει το ρόφημα αυτό που δοκίμασε ενοχλητικό στη γεύση, η συντάκτης κατέληξε ότι θα συνέχιζε τη δοκιμή της σε καθημερινή βάση, με κάποιο άλλο ίσως συνδυασμό με καλύτερη γεύση, καθώς θεώρησε ότι οι μερίδες κουρκουμά σε χυμό υπήρξαν ιδιαιτέρως βοηθητικές με την ανάρρωσή της από μυϊκούς πόνους και αύξησαν την αντοχή της.

Πριν, βεβαίως, αποφασίσετε να δοκιμάσετε κάτι αντίστοιχο συμβουλευτείτε ένα ειδικό, τον γιατρό σας ή και κάποιον διατροφολόγο.

 
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας

 

Επιμέλεια: Κατερίνα Πιπέρη

Tags: