6 λόγοι που δεν χάνετε κιλά, αν και τρώτε υγιεινά

Δευτέρα, 14/05/2018

 

Οι λόγοι μπορεί να είναι φυσιολογικοί αλλά και πιο περίπλοκοι

Η δίαιτα δεν ήταν ποτέ εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και επιμονή για να μπορέσουμε να αντισταθούμε σε όλα τα θερμιδογόνα τρόφιμα, αλλά άπαξ και το καταφέρουμε, η ικανοποίηση είναι πολύ μεγάλη. Χαιρόμαστε με τη νέα μας εικόνα και βλέπουμε τους κόπους μας να ανταμείβονται.

 

Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, παρά τις στερήσεις και την πολύ προσεκτική διατροφή που ακολουθείται, τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά. Μια σωστή διατροφή που θα φέρει τα αποτελέσματα που θέλουμε, απαιτεί γνώση, υπομονή και πολύ χρόνο. Μία κορυφαία διατροφολόγος  από τη Νέα Υόρκη, η Kathleen Trotter, απαντάει στο γιατί κάποιοι άνθρωποι δεν χάνουν βάρος ενώ κάνουν δίαιτα. Διαβάστε τις πιθανές αιτίες:

 

1. Σας απασχολούν περισσότερο οι θερμίδες, παρά η διατροφική αξία

Από το πρωινό μέχρι το δείπνο και τα ενδιάμεσα σνακ, είναι πολύ εύκολο να χάσετε τον έλεγχο αυτών που τρώτε όλη την ημέρα. Πολλοί δίνουν μεγάλη προσοχή στις θερμίδες που προσλαμβάνουν, όμως αυτό δεν βοηθάει στην απώλεια βάρους.

Θα πρέπει να γνωρίζετε καλύτερα τη θρεπτική αξία των τροφών που καταναλώνετε αντί να μετράτε τις θερμίδες. Στην πραγματικότητα, εάν τρώτε ένα σνακ 100 θερμίδων και δεν έχει θρεπτική αξία, τότε δεν θα σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Προτιμήστε ένα σνακ με περσότερες θερμίδες και με μεγαλύτερη θρεπτική αξία που θα σας κρατήσει για περισσότερες ώρες χορτάτες.

 

2. Μπορεί να αγχώνεστε περισσότερο και να κοιμάστε λιγότερο

Η ψυχική σας κατάσταση έχει πολύ μεγάλη επίδραση στη φυσική σας κατάσταση και εν προκειμένω στην απώλειας βάρους.  

Ακόμη και αν κάνετε την πιο σωστή διατροφή και γυμνάζεστε τακτικά, εάν έχετε υψηλά επίπεδα στρες, το σώμα σας μπορεί να κρατάει περισσότερο σωματικό λίπος αντί να το καίει.

Αφιερώστε λίγο χρόνο μέσα στην εβδομάδα για επιπλέον ύπνο ή για λίγη γιόγκα. Ο διαλογισμός και η σωματική και πνευματική ηρεμία μπορεί να έχει πολύ θετικά αποτελέσματα.

 

3. Δεν τρώτε αρκετά

Το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν αρχίζετε δίαιτα είναι να μειώσετε την ποσότητα του φαγητού. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να λιμοκτονείτε, με το να αποφεύγετε γεύματα καθώς θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ο υποσιτισμός μπορεί να ωθήσει το σώμα σας να αποθηκεύει περισσότερες θερμίδες ως προστατευτικό μηχανισμό. Μπορεί επίσης να μειώσει του ρυθμούς μεταβολισμού. Το αίσθημα πείνας δεν σημαίνει ότι χάνετε βάρος, θα πρέπει απλά να βρείτε τη σωστή ισορροπία.  

 

4. Τρώτε ανθυγιεινά ...υγιεινά τρόφιμα

Είναι εύκολο να πέσετε σε παγίδες κατά τη διάρκεια της δίαιτας. Εάν αγοράζετε τρόφιμα που αναγράφουν στις ετικές τους «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» ή «χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο», μπορεί να κάνετε περισσότερο κακό παρά καλό στη διατροφή σας. Οι μπάρες δημητριακών και τα γιαούρτια χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά δεν σας βοηθούν να χάσετε βάρος. Για αυτό, αποφύγετε τα συσκευασμένα τρόφιμα.

Υπάρχουν ορισμένα υγιεινά τρόφιμα που αν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να αποβούν ανθυγιεινά. Το να φάτε δηλαδή ένα μεγάλο μπολ ξηρών καρπών, δεν σημαίνει ότι είναι η ιδανική υγιεινή επιλογή. Προσοχή στην ποιότητα αλλά και στην ποσότητα κάθε τροφής.

 

5. Η γυμναστική σας δεν εναλλάσσεται 

Η επαναλαμβανόμενη ρουτίνα στο πρόγραμμα γυμναστικής δεν είναι και ό,τι καλύτερο για το σώμα σας. Πολύ σημαντικό στοιχείο στην απώλεια βάρους είναι η γυμναστική με ενδιάμεσα διαλείμματα. Αυτό δυναμώνει τους μεταβολικούς ρυθμούς του σώματός σας, καίγοντας περισσότερες θερμίδες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αλλάξτε τη ρουτίνα της γυμναστικής σας άσκησης και θα δείτε τα αποτελέσματα στο σώμα αλλά και στη διάθεση σας.

 

6. Μπορεί να αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας

Mπορεί να μην βλέπετε τα επιθυμητά αποτελέσματα λόγω ενός μεγαλύτερου προβλήματος υγείας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η αιτία είναι ο υποθυρεοειδισμός, η ευαισθησία στην ινσουλίνη ή σε κάποιο άλλο φάρμακο που χρησιμοποιείτε.

Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να απευθυνθείτε στον γιατρό σας, καθώς μπορεί να πάσχετε από κάποιο πιο σοβαρό νόσημα που δεν επιτρέπει την απώλεια βάρους, παρά την προσεκτική διατροφή. 

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας