Γιατί όταν χάνουμε κιλά δεν χάνουμε το λίπος από την κοιλιά;

Δευτέρα, 21/05/2018

 

Ήρθε η ώρα να βρείτε απάντηση στο ερώτημα που βασανίζει όλες τις γυναίκες

Bρισκόμαστε μια ανάσα πριν το καλοκαίρι κι οι περισσότερες από εμάς έχουμε μπει σε πρόγραμμα υγιεινής διατροφής και εντατικής γυμναστικής. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν μας ανταμείβει πάντα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των γυναικών είναι το γεγονός ότι χάνουμε κιλά, όχι όμως λίπος στην περιοχή της κοιλιάς! 

 

Γιατί το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς είναι τόσο «επίμονο»;


Οι λόγοι πολλοί και συνάμα διαφορετικοί. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το λίπος στην κοιλιά είναι σημάδι άγχους ή της αντίστασης της ινσουλίνης. Όταν αγχωνόμαστε τα επίπεδα της κορτιζόλης αυξάνονται, γεγονός που συμβάλλει στην αποθήκευση λίπους στην μέση μας. Βέβαια, καθοριστικό ρόλο σε αυτό, παίζει και η κληρονομικότητα, έτσι αν οι γονείς σας έχουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά, θα έχετε την τάση να το αποθηκεύετε και εσείς στην ίδια περιοχή.

 

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή της NASM, Cassie Lambert, ένας ακόμη λόγος είναι και η διατροφή που επιλέγουμε να κάνουμε. Αν η δίαιτά σας περιέχει τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, θα χάσετε βάρος από τους μύες και όχι λίπος. Ο Lambert, αναφέρει ότι και η έντονη αερόβια άσκηση βοηθά στην απώλεια βάρους και όχι λίπους.

 

To πιο συνηθισμένο λάθος των γυναικών είναι ότι θέλουν να χάνουν βάρος σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην διατηρούνται οι μύες, να χάνουμε βάρος αλλά όχι σωματικό λίπος και συνεπώς να έχουμε μια κακή σύνθεση του σώματός μας.


Διατροφή

Η σωστή απώλεια βάρους πρέπει να γίνεται σταδιακά. Σύμφωνα με έρευνες, δεν πρέπει να χάνουμε περισσότερο από 1-3% του σωματικού βάρους ανά εβδομάδα. Η διατροφή μας καλό θα ήταν να έχει ως βάση τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες κι άπαχες πρωτεΐνες. Για να το πετύχετε αυτό προσπαθήστε σε κάθε γεύμα να χωρίζετε το πιάτο σας στη μέση και από την μία πλευρά να βάζετε λαχανικά και από την άλλη πλευρά πρωτεΐνη και τροφές ολικής αλέσεως. Επιπλέον, φροντίστε να σταματάτε το φαγητό λίγο πριν νιώσετε εντελώς χορτάτες. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα προϊόντα, τα τηγανιτά, τα ζαχαρούχα ποτά και περιορίστε όσο μπορείτε το τυρί. Αντίθετα, προτιμήστε τα μήλα, τα μούρα, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης καθώς και τα λαχανικά κάθε εποχής.

Extra tip: Φροντίστε να είστε συνεπείς στα γεύματα σας!


Γυμναστική

Το ιδανικό πρόγραμμα για να πετύχετε τον στόχο σας είναι η αερόβια άσκηση σε συνδυασμό με βάρη. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρετε να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας. Επαναλάβετε από τις 3 έως 5 φορές την εβδομάδα και τα αποτελέσματα δεν θα αργήσουν να φανούν. Βέβαια, ευκαιρία για άσκηση δεν θα βρείτε μόνο στο γυμναστήριο αλλά και μέσα στην ρουτίνα της καθημερινότητάς σας. Αρχίστε να περπατάτε περισσότερο και σιγά σιγά το λίπος θα μειωθεί χωρίς να το καταλάβετε.

 

 

 Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας

Επιμέλεια: Άννα Καντζηλιέρη

Tags: