5 tips για να κοιμάστε καλύτερα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών σας

Παρασκευή, 08/06/2018

 

Μερικοί τρόποι για να μπορέσετε να κοιμηθείτε κατά την διάρκεια των ταξιδιών

Ο ύπνος κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού μοιάζει αδύνατος για μερικούς. Πόσω μάλλον σε πολύωρες, νυχτερινές πτήσεις όπου ο βραδινός ύπνος είναι αναγκαίος. Ευτυχώς, υπάρχουν 5 τρόποι για να μπορέσετε να ξεκουραστείτε εν ώρα πτήσης. Ο David Hammer, διευθυντής του Travel Clinic Medical Center της Βοστώνης και καθηγητής του πανεπιστημίου Public Health and Medicine, μοιράζετε τις στρατηγικές που ακολουθεί για να ξεκλέβει λίγες ώρες ύπνου στα ταξίδια του.

 

Ρυθμίστε την ώρα για ύπνο από νωρίς

Προσαρμόστε το πρόγραμμα ύπνου σας πριν την πτήση, ώστε όταν προσγειωθείτε στον προορισμό να είστε περισσότερο συντονισμένοι με την τοπική ώρα. Όταν έχετε πτήσεις από Ευρώπη προς την Αμερική, όπου η διαφορά ώρας είναι 5 με 7 ώρες πιο νωρίς, αρχίστε να κοιμάστε μια ώρα πιο νωρίς από την συνηθισμένη, μερικές μέρες πριν το ταξίδι σας. Για παράδειγμα κοιμηθείτε στις 11 μ.μ και όχι τα μεσάνυχτα, 5 μέρες πριν την αναχώρηση σας, ενώ το βράδυ πριν την πτήση προσπαθήστε να κοιμηθείτε από τις 7 μ.μ όσο νωρίς και αν ακούγεται. Θα νιώσετε πολύ πιο ξεκούραστοι όταν προσγειωθείτε. Για πιο δυτικούς προορισμούς ρυθμίστε την ώρα για ύπνο μια ώρα μετά.

 

Φάτε και πιείτε με μέτρο κατά την διάρκεια της πτήσης

Κάποιες τροφές λέγεται πως επιταχύνουν τον ύπνο. «Μία από αυτές είναι οι υδατάνθρακες, χωρίς να υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να το επαληθεύουν» αναφέρει ο Hammer. Προσπαθήστε να τρώτε όταν πεινάτε, χωρίς να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες φαγητού, αποφεύγοντας μεγάλες ποσότητες αλκοόλ και καφεΐνης. «Μια μικρή ποσότητα κρασιού ίσως βοηθήσει στον ύπνο, αλλά περιοριστείτε στα 2 με 3 ποτήρια, καθώς η μεγαλύτερη ποσότητα θα επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου σας. Η καφεΐνη επιτρέπεται κατά την προσγείωση», συμπληρώνει.

 

Ενεργείστε σαν ντόπιος όταν προσγειωθείτε

«Αυτό που συνηθίζω να κάνω είναι να τρώω και να κοιμάμαι όπως οι ντόπιοι», λέει ο Hammer που ταξιδεύει πολύ συχνά σε Ασία, Αφρική, Ευρώπη και Νότια Αμερική με πολύ βραδινές πτήσεις. «Προσπαθώ να ρυθμίζω το πρόγραμμα ύπνου ανάλογα με την τοπική ώρα όσο πιο γρήγορα γίνεται, κατά την διάρκεια της ημέρας. Επίσης προσπαθώ να τρώω την ίδια ώρα που τρώνε και οι ντόπιοι, ακόμα και αν δεν πεινάω, αλλά είναι σημαντικό να προσπαθήσετε». Συμπληρώνει, επίσης «ότι είναι σημαντικό να κάνετε κάποιου είδους γυμναστική τις πρώτες ημέρες, καθώς θα σας βοηθήσει να μείνετε ξύπνιοι, ενώ θα βελτιώσει την φυσική σας κατάσταση».  

 

Προσέξτε τα φάρμακα που βοηθούν τον ύπνο

«Κάποια φαρμακευτικά σκευάσματα που βοηθούν στο ύπνο, μπορούν να επιφέρουν πολλές παρενέργειες του τζετ λακ, όπως κόπωση, ναυτία, πονοκέφαλος και μειωμένη προσήλωση» λέει ο Hammer. To να μείνετε για μεγάλο διάστημα σε αυτή την κατάσταση σημαίνει μειωμένη ικανότητα κίνησης, η οποία αυξάνει τις πιθανότητες για εμφάνιση φλεβικής θρόμβωσης, ενώ σε περίπτωση αναταράξεων ή επείγουσας ανάγκης κατά την πτήση, οι επιβάτες δεν θα είναι σε θέση να αντιδράσουν άμεσα.

 

Μάσκες ύπνου

Αν ψάχνετε για περισσότερες επιλογές, υπάρχει μεγάλη ποικιλία από συσκευές υψηλής τεχνολογίας στην αγορά, όπως «έξυπνες» μάσκες ύπνου και ακουστικά. Μερικές χρησιμοποιούν ακόμα και φως καθώς είναι ένας παράγοντας που επαληθευμένα, βοηθάει στην ρύθμιση του ύπνου. Όμως, ενώ οι περισσότερες υπόσχονται ικανοποιητικά αποτελέσματα, δεν υπάρχουν αρκετές, ενδελεχείς μελέτες που να τα πιστοποιούν.

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας