Jodie Foster: Μεταμορφώνεται σε 70χρονη νοσοκόμα στο «Hotel Artemis»

Δευτέρα, 23/07/2018

 

Η επιστροφή της στη μεγάλη οθόνη

Έχει στην  πλάτη της μια καριέρα 52 χρόνων, καθώς πρωτοεμφανίστηκε σε ένα διαφημιστικό για αντηλιακό σε ηλικία μόλις τριών ετών αντικαθιστώντας την τελευταία στιγμή τον αδελφό της Μπάντι που αρνήθηκε να παίξει. Ως παιδί-πόρνη στον «Ταξιτζή» η Τζόντι Φόστερ κατάφερε να μαγνητίσει τους σινεφίλ, προηγουμένως όμως είχε εντυπωσιάσει και τον συμπρωταγωνιστή της Ρόμπερτ ντε Νίρο, ο οποίος την πήρε υπό την προστασία του καθοδηγώντας την κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

 

Στη συνέχεια υποδύθηκε την πράκτορα του FBI, μια άγρια γυναίκα στο δάσος, μια επιστήμονα που επικοινωνεί με εξωγήινους, μια μητέρα που ψάχνει το εξαφανισμένο παιδί της, μια γυναίκα θύμα ομαδικού βιασμού σε μπαρ, ακόμη και τη σύζυγο κάποιου που μπορεί να επικοινωνεί μόνο μέσω μιας μαριονέτας, πράγμα που αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει ένας τυπικός ρόλος Τζόντι Φόστερ.

 

Υπάρχει, ωστόσο, μια τυπική έκφραση «Τζόντι Φόστερ». Γιατί αν προσπαθήσει να τη φανταστεί κανείς, το πιθανότερο είναι ότι θα προβάλει στην οθόνη του μυαλού του μια γυναίκα με οργισμένο βλέμμα, σφιγμένα χείλη και κάθε νεύρο του κορμιού της τεντωμένο και άκαμπτο σε κατάσταση συναγερμού μεν αλλά και απόλυτου αυτοελέγχου. Με δεδομένη τη ζωή της, όμως, αυτή η έκφραση χαρακτηρίζει απόλυτα τη Τζόντι Φόστερ. Για φανταστείτε πόσο αυτοέλεγχο χρειάζεται να έχει μια ηθοποιός που έγινε σταρ μεγατόνων σε παιδική ηλικία,  που ένας άνθρωπος –όταν η Φόστερ σπούδαζε στο Yale- αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρίγκαν προσπαθώντας να την εντυπωσιάσει, όπως είπε, και ένας δεύτερος θέλησε να ολοκληρώσει αυτό που δεν κατάφερε ο πρώτος. Η Τζόντι υποδύθηκε, εξάλλου, ρόλους που την συμβούλευαν να απορρίψει καθώς ήταν χαρακτήρες υπερβολικά επικίνδυνοι, συμπεριλαμβανομένων των ρόλων της Σάρα Τομπάιας που είχε πέσει θύμα ομαδικού βιασμού στους «Κατηγορούμενους» και της Κλάρις Στάρλινγκ στη «Σιωπή των Αμνών». Αυτοί οι ρόλοι, όμως, της χάρισαν τα δύο Όσκαρ της καριέρας της ενώ ακόμη έχει βραβευτεί με δύο Χρυσές Σφαίρες, τρία BAFTA και ένα Screen Actors Guild Award. Επιπλέον δεν μιλούσε για την προσωπική της ζωή. Και μόνο όταν έγινε 51 επιβεβαίωσε δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλη: «Ελπίζω να μην απογοητευτείτε που δεν θα υπάρξει μια ομιλία μεγάλων αποκαλύψεων απόψε, επειδή έχω κάνει ήδη την αποκάλυψή μου πριν από περίπου χίλια χρόνια στην πέτρινη εποχή… Αλλά τώρα μου λένε, ότι κάθε celebrity αναμένεται να τιμήσει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής της με μια συνέντευξη τύπου και ένα reality show. Λυπάμαι: απλά δεν είμαι εγώ αυτό», είπε κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στις Χρυσές Σφαίρες. Και σαρκάζοντας την ιδέα ότι ως celebrity όφειλε στο κοινό την αποκάλυψη, επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι κανείς δεν μπορεί να βγάλει τη Φόστερ από τον δρόμο που έχει χαράξει.

 

 Φέτος, πέντε χρόνια μετά το «Elysium», στο οποίο συμπρωταγωνίστησε με τον Ματ Ντέιμον, χωρίς να φοβάται να τσαλακώσει το πρόσωπό της με ψεύτικες ρυτίδες, η Φόστερ επιστρέφει δυναμικά με το «Hotel Artemis». Και μεταμορφώνεται σε μία 70χρονη νοσοκόμα που διοικεί (με το στυλ της Μπάρμπαρα Στάνγουικ) ένα παράξενο υπερσύγχρονο νοσοκομείο αποκλειστικά για εγκληματίες στο Λος Αντζελες του 2028. Πρόκειται για μια φουτουριστική περιπέτεια σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ντρου Πιρς (ήταν συν-σεναριογράφος στο «Iron Man 3»), που συνδυάζει το νουάρ με την επιστημονική φαντασία και την καταιγιστική δράση. Στην ταινία εμφανίζονται ακόμη οι ηθοποιοί Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Ντέιβ Μπαουτίστα, Σοφία Μπουτέλα, Τζένι Σλέιτ,  Στέρλινγκ Κ. Μπράουν και Τσάρλι Ντέι, ενώ η μουσική είναι του Κλιφ Μαρτίνεζ («Drive») και η φωτογραφία του Τσανγκ Χουν Τσανγκ («Oldboy»). «Η ηλικία των 50 είναι μια μεταβατική περίοδος για τις ηθοποιούς» λέει η 55χρονη Τζόντι Φόστερ σε συνέντευξή της στον Guardian του Λονδίνου με αφορμή τη νέα της ταινία. «Δεν είσαι αρκετά μεγάλη για να παίξεις ώριμους χαρακτήρες αλλά ούτε αρκετά μικρή για να υποδυθείς νεαρές». Ετσι, αποφάσισε για ένα διάσημα να εκφραστεί με τη σκηνοθεσία (στο διάστημα της απουσίας της σκηνοθέτησε την ταινία «Το παιχνίδι του χρήματος» με τον Τζορτζ Κλούνεϊ και την Τζούλια Ρόμπερτς, και διάφορα επεισόδια τηλεοπτικών σειρών) Το πρωτότυπο σενάριο του «Hotel Artemis», όμως δεν θα μπορούσε να την αφήσει ασυγκίνητη. Μα να παίξει μια γυναίκα 20 χρόνια μεγαλύτερή της; Η αλήθεια είναι ότι το Χόλιγουντ (παραδοσιακά) αντιμετωπίζει με φρίκη τις γυναίκες που δεν δείχνουν αισθησιακές στην οθόνη, όμως η Φόστερ δεν φόρεσε ποτέ χωρίς λόγο σέξι ρούχα ούτε ψηλά τακούνια σε ταινίες δράσης. Το «Hotel Artemis», μάλιστα, υπογραμμίζει με έμφαση πόσο σπάνιο είναι αυτό για μια ηθοποιό: ενώ η Φόστερ τρέχει στους διαδρόμους του ξενοδοχείου-νοσοκομείου με γκρίζα μαλλιά και βαθιές ρυτίδες, η Σοφία Μπουτέλα, η μοναδική άλλη γυναίκα στην ταινία, εμφανίζεται -χωρίς προφανή λόγο- με βραδινή τουαλέτα και έντονο μακιγιάζ.

 

«Το φόρεμα της Σοφίας είναι μέρος του χαρακτήρα της», λέει η Τζόντι, «Υποδύεται μια διεθνή δολοφόνο! Σύμφωνα με το σενάριο προηγουμένως βρισκόταν σε μια εκδήλωση τέχνης, έτσι υπήρχε λόγος», λέει, τονίζοντας επίσης τις διαφορετικές καριέρες των δύο γυναικών: «[Η Μπουτέλα] προέρχεται από το πεδίο του φανταστικού κινηματογράφου, ενώ η δική μου καριέρα βασίστηκε λίγο περισσότερο στην πραγματικότητα. Υπάρχουν λοιπόν διαφορετικές αναφορές», λέει.

 

 

Διαβάστε περισσότερα στο Protagon.gr