Destefashioncollection: Το πρωτοποριακό project του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ παρουσιάζεται στο Μαϊάμι Μπιτς

Τετάρτη, 22/08/2018

 

Το πρωτοποριακό project του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ που άνοιξε για χρόνια έναν δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στη μόδα και την τέχνη, παρουσιάζεται στο μουσείο Bass στο Μαϊάμι Μπιτς, επιβεβαιώνοντας ότι είναι ένα εγχείρημα διεθνούς εμβέλειας

Πριν από τέσσερα χρόνια το Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα φιλοξένησε την έκθεση «DESTEFASHIONCOLLECTION: 1 to 8», φωτίζοντας ένα δημιουργικό δούναι και λαβείν ανάμεσα στην τέχνη και τη μόδα. Η συλλογή αυτή ταξίδεψε φέτος στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου παρουσιάζεται στο The Bass Museum of Art στο Μαϊάμι Μπιτς, δοσμένη με τη ματιά του βραβευμένου Αμερικανού αρχιτέκτονα Edwin Chan. Το καινοτόμο project του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, του οποίου ηγούνται ο Δάκης και η Μαρία Ιωάννου, ξεκίνησε τη διαδρομή του το 2007, λειτουργώντας αθροιστικά για 8 συναπτά έτη, με ισάριθμους δημιουργούς.

 

Deste_037_web

«Comme des Garçons Fall/Winter 2007-2008, Pink Nylon Dress and Black Bunny Hat», των M/M (Paris), 2008. 

 

«Αναζητώντας μια νέα μέθοδο να εντάξουν τη μόδα σε μια συλλογή σύγχρονης τέχνης, ο Δάκηs Ιωάννου σε συνεργασία με τους M/M Paris και τον Dennis Freedman κατέληξαν στο destefashioncollection», εξηγεί η Αλεξία Αντσακλή, project coordinator. «Κάθε χρόνο καλείτο ένας επιμελητής να επιλέξει τα 5 αντικείμενα που φέρουν το στίγμα της συγκεκριμένης χρονιάς στη μόδα και βάσει αυτών να δημιουργήσει ένα έργο ή μια σειρά έργων παρουσιάζοντας μια αυτοτελή capsule συλλογή. Το ενδιαφέρον είναι το πώς η μόδα δίνει έμπνευση σε μια βραβευμένη Ιταλίδα ποιήτρια όπως η Patrizia Cavalli να γράψει δοκίμια, στο αρχιτεκτονικό γραφείο Diller Scofidio + Renfro να οργανώσει μια φωτογράφιση στο Glass House του Philip Johnson, ή στην Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη να σκηνοθετήσει μια ταινία μικρού μήκους». Δημοσιογράφος μόδας και δημιουργός του artflyer.net, η ίδια ξεχωρίζει τη συνεργασία με τον Helmut Lang. «Είχα την τύχη να καλύψω δημοσιογραφικά την τελευταία του συλλογή ως σχεδιαστή μόδας, προτού μεταπηδήσει στον χώρο της τέχνης. Το γλυπτό του, Front Row, που δημιούργησε για το ΔΕΣΤΕ, πέντε λευκές καρέκλες από ρητίνη πολυουρεθάνης, αποκαλύπτει με απλότητα και σαφήνεια την ιεραρχία η οποία στηρίζει το οικοδόμημα που αποκαλούμε μόδα».

 

 

Deste__DSC6162

Φόρεμα Viktor&Rolf, Spring/Summer 2010.

 

Η σχέση ανάμεσα στην τέχνη και τη μόδα είναι ένα θέμα που αναπτύσσεται με εξαιρετική δυναμική τις τελευταίες δύο δεκαετίες, με πολλαπλές εκφάνσεις, από εκθέσεις και ιδρύματα μόδας όπως το Fondazione Prada, μέχρι προϊόντα όπως οι τσάντες Louis Vuitton με graffiti του Stephen Sprouse. «Υπάρχει μια συνεχής ανταλλαγή ιδεών μεταξύ μόδας και τέχνης», προσθέτει η Αλεξία
Αντσακλή. «Και επιμελητές όπως ο Andrew Bolton σήμερα και ο Harold Koda πριν από αυτόν, του Costume Institute του Μουσείου Metropolitan της Νέας Υόρκης, οραματίζονται εκθέσεις με σκοπό να αναδείξουν τη μόδα ως μορφή τέχνης. Σίγουρα η μόδα τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει μια θέση στα μουσεία. Μόνο φέτος έχουμε δει τη δουλειά του Rick Owens στην Triennale του Μιλάνου, του Martin Margiela στο Palais Galliera στο Παρίσι, του Olivier Theyskens στο MoMu της Αμβέρσας και του Azzedine Alaïa στο Design Museum του Λονδίνου».

 

Deste_IMG_2564_web

Εικόνα από το φιλμ «The Capsule» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, 2012.

 

Deste_DSC3074f1

Καπέλο, σακάκι και παπούτσια Comme des Garçons, Fall/Winter 2007

 

 

Deste_DSC6101-35

Άποψη από την παρουσίαση της έκθεσης στο Μπενάκη, με έργα του Juergen Teller.

 

 

Deste_Juergen_Teller020

«Björk wearing Bernhard Willhelm», του Juergen Teller, 2008.

 

Deste_IMG_3749_web

Εικόνα από το φιλμ «The Capsule» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, 2012.

 

Deste_08_botox_web

«The Look (Plate IX)» των Diller Scofidio + Renfro και Matthew Monteith, 2013.

 

—Έως 02/09, thebass.org, deste.gr


Φωτογραφίες: Copyright the Artists. Despina Spyrou. Diller Scofidio & Renfro. George Sfakianakis, Courtesy DESTE Foundation. Matthew Monteith. Juergen Teller. Despina Spyrou


Κείμενο: Ιωάννα Αλεξάτου

Tags: