Κι όμως αυτή είναι η ιδανική ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά

Παρασκευή, 10/08/2018

 

Η απάντηση θα σας εκπλήξει

Είναι ευρέως γνωστό ότι το νερό είναι ένα «πολύτιμο διαμάντι» τόσο για την υγεία του σώματος όσο και του μυαλού. Ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να ζήσει αρκετές μέρες χωρίς να καταναλώσει φαγητό ενώ ελάχιστες χωρίς νερό. Η απώλεια νερού έχει την δυνατότητα να βλάψει ανεπανόρθωτα τον οργανισμό μας. Ένα ενυδατωμένο σώμα είναι ένα υγιές σώμα.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε ακούσει έστω και μια φορά στη ζωή σας την συμβουλή «προσπαθήστε να πίνετε περισσότερο νέρο». Πόσο "περισσότερο" όμως είναι το ιδανικό;

Σύμφωνα με ειδικούς και με το αμερικάνικο κολλέγιο αθλητικής ιατρικής, η ελάχιστη ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά είναι 2 λίτρα. Ωστόσο, το βέλτιστο ποσό για κάθε άτομο εξαρτάται από το βάρος του, το ύψος, την ηλικία, το φύλο, το επίπεδο της φυσικής του κατάστασης καθώς και η γεωγραφική του θέση. Οι άνθρωποι που ζουν σε υψηλότερα υψόμετρα είναι πιο επιρρεπείς στην αφυδάτωση και γι’ αυτό πρέπει να καταναλώνουν την διπλάσια ποσότητα νερού.

Πέρα από το από το νερό, όμως, μεγάλη σημασία για την ενυδάτωση του οργανισμού μας έχουν και κάποιες τροφές πλούσιες σε νερό. Για παράδειγμα, οι φράουλες, το πεπόνι, το μαρούλι, ο ανανάς, το σελήνιο είναι πλούσια σε νερό και άρα αποτελούν θρεπτικές τροφές για τον οργανισμό μας. Σε περίπτωση τώρα, που δεν καταναλώνετε αυτές τις τροφές, η ημερήσια ποσότητα νερού που καταναλώνετε πρέπει να αυξηθεί.

Όσον αφορά στην άσκηση, καλό θα ήταν να καταναλώνετε 500 ml νερού τουλάχιστον 2 ώρες πριν. Έτσι, θα διατηρήσετε και τον οργανισμό σας ενυδατωμένο αλλά θα έχετε και την απαιτούμενη ενέργεια για να εκτελέσετε σωστά τις ασκήσεις σας. Σε μια μελέτη που έγινε το 2015, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι αθλητές ανησυχούν τόσο για την αφυδάτωση τους, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες νερού κατά την διάρκεια της προπόνησης γεγονός που μπορεί να έχει μόνο δυσάρεστες συνέπειες στον οργανισμό. (Παν) μέτρον άριστον!

Ο δικό σας στόχος είναι να καταναλώνετε κάθε ώρα μια συγκεκριμένη ποσότητα νερού, η οποία βέβαια εξαρτάται από τις δικές σας ανάγκες. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να βάλετε μια τάξη στην κατανάλωση του νερού και συνεπώς να προσλαμβάνετε μεγαλύτερες ποσότητες. Ένα σημαντικό στοιχείο που λίγοι γνωρίζουν είναι πως δεν πρέπει να περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό διότι τότε ο οργανισμός σας θα έχει ήδη αφυδατωθεί. Η έλλειψη νερού μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη μυϊκή κόπωση, μειωμένη ταχύτητα, μειωμένη δύναμη και άρα, σε μειωμένα αντανακλαστικά.

Ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να προσέξετε είναι η κατανάλωση νερού αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα. Αν καταφέρετε και κάνετε κτήμα σας αυτή τη συνήθεια, τότε σίγουρα θα δείτε το σώμα σας να αλλάζει. Τα οφέλη του νερού είναι αμέτρητα, οπότε τι καλύτερο από το να καταναλώνουμε αυτό μόλις ξυπνάμε; Έστω και ένα ποτήρι είναι αρκετό.

Αν τώρα, ανήκετε στην κατηγορία ανθρώπων που δεν αγαπάνε το νερό εξαιτίας της γεύσης τους, σας έχουμε τη λύση. Μια φέτα λεμονιού, λίγο γκρέιπφρουτ, το αγγούρι και η μέντα είναι συστατικά που αν προσθέσετε στο νερό σας θα αλλάξει αμέσως η γεύση. Για πιο έντονο αποτέλεσμα, αφήστε ένα βράδυ το συστατικό της επιλογής σας μέσα στην κανάτα με το νερό και το πρωί το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει.

 

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάζετε τα νέα μας

Επιμέλεια: Άννα Καντζηλιέρη

Tags: