Γιατί το Facebook λογόκρινε τον Picasso;

Παρασκευή, 10/08/2018

 

To γυμνό του Picasso είναι άσεμνο για το Facebook

Σοκ για το Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ αλλά και ευρύτερα για τον κόσμο της τέχνης, προκάλεσε η απόφαση του Facebook να λογοκρίνει διαφήμιση για μεγάλη και σπουδαία έκθεση του μουσείου, επειδή σε αυτήν υπήρχαν πίνακες του Πάμπλο Πικάσο με γυμνό!

 

Τώρα, το κατά πόσον το γυμνό στα έργα του Πικάσο είναι γυμνό που προσβάλλει τα χρηστά ήθη, αυτό μόνον οι υπεύθυνοι για τον αλγόριθμο-επιτηρητή της κόσμιας συμπεριφοράς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωρίζουν.

 

Το Montreal Museum of Fine Arts φιλοξενεί την έκθεση «Από την Αφρική στις Αμερικές Πρόσωπο με Πρόσωπο Πικάσο, Παρελθόν και Παρόν». Στη διαφήμιση που ετοίμασε για τα social media, περιέλαβε τον πίνακα «Femmes à la toilette» (Γυναίκες που κάνουν την τουαλέτα τους) που ο Πάμπλο Πικάσο ολοκλήρωσε στις Κάννες, στις 4 Ιανουαρίου του 1956.

 

Το κείμενο που συνόδευε τη διαφήμιση είχε ως εξής: «… ανακαλύψτε μια σπουδαία έκθεση που δίνει μια καινούργια προοπτική για τον Πικάσο, τις εμπνεύσεις του και την επιρροή του. Μέσα από περισσότερα από 300 έργα, εξερευνήστε τη στενή σχέση που ενώνει τον Ισπανό μαιτρ με τις τέχνες της Αφρικής, της Ωκεανίας και των δύο Αμερικών, από το παρελθόν έως σήμερα».

 PIC.0909-720x1100

Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τον πίνακα του Πικάσο από τις διαφημίσεις του Montreal Museum of Fine Arts, ο αλγόριθμος του Facebook δεν επέτρεψε να περάσει ούτε μια άλλη προσπάθεια του μουσείου να διαφημίσει την έκθεση του, στην οποία χρησιμοποίησαν φωτογραφία όχι του πίνακα, αλλά φωτογραφία του πίνακα τοποθετημένου στο βάθος μιας από τις αίθουσες του μουσείου!

 

«Είναι γελοίο. Είναι Πικάσο. Ξέρετε, για μας, ήταν αστείο, σχεδόν απίστευτο» είπε στο CBC Montreal, ο εκπρόσωπος του Montreal Museum of Fine Arts, Πασκάλ Σασέ.

 

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κατηγορείται για «τυφλή» και αναίτια λογοκρισία, με κυριότερο παράδειγμα, τη βραβευμένη με Πούλιτζερ φωτογραφία με το γυμνό κορίτσι του Βιετνάμ, την οποία το Facebook λογόκρινε ως «άσεμνη», το 2016.