Αυτά είναι τα 5 πιο υγιεινά λαχανικά που πρέπει να έχουμε πάντα στην κουζίνα μας

Τρίτη, 06/11/2018

 

Πως ενισχύουν την υγεία μας;

Όλα τα λαχανικά είναι γεμάτα με βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία. Ωστόσο μερικά ξεχωρίζουν για τις ιδιοτητές τους και τα ωφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό μας. Ανακαλύψτε τα πέντε πιο υγιεινά λαχανικά που πρέπει να αποτέλουν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής.

 

Σπανάκι

To σπανάκι είναι πλούσια πηγή ασβεστίου, βιταμινών σιδήρου και αντιοξειδωτικών. Περιέχει βιταμίνη Κ που είναι απαραίτητη για ένα υγιές σώμα και για την καλή διατήρηση των οστών. Επίσης το σπανάκι προσφέρει ένα ιδανικό ποσοστό σιδήρου που μας γεμίζει με ένεργεια και κρατάει στα σωστά επίπεδα το μαγνήσιο που ενισχύει την λειτουργία των νευρών και των μυών. Δοκιμάστε το στις σαλάτες και τα σάντουιτς. Το μαγειρεμένο σπανάκι ταιριάζει τέλεια με τα ζυμαρικά και το ρύζι.

Μπρόκολο

Ανήκει στην κατηγορία των σταυρανθών λαχανικών όπως το λάχανο και το κουνουπίδι. Η κατανάλωση τέτοιου είδους λαχανικών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, καθώς αυτά τα λαχανικά περιέχουν σουλφοραφάνη. Πρόσφατη έρευνα με ζώα έδειξε πως η σουλφοραφάνη μείωσε το μέγεθος και τον αριθμό των καρκινικών κυττάρων του μαστού και εμπόδισε την ανάπτυξη του όγκου. Το μπρόκολο είναι ιδανικό για δίαιτα καθώς κάθε φλυτζάνι ψιλοκομμένου και βραστού μπρόκολου περιέχει 55 θερμίδες.

Πιπεριές

Οι γλυκές πιπεριές είναι συνήθως διαθέσιμες σε κόκκινες, κίτρινες ή πορτοκαλί ποικιλίες. Οι πιπερίες καψαϊκίνης (καυτές) περιλαμβάνουν την κασταντίνη, την κουρσετίνη και την λουτεΐνη, χρωστική ουσία που προστατεύει την όραση. Οι πιπεριές είναι εξαιρετικά ευέλικτες. Είναι ωραία προσθήκη σε πιάτα με μακαρόνια, στην ομελέτα ή το σάντουιτς. Διαφορετικά μπορείτε να τα σερβίρετε ωμά με γουακαμόλε ή κάποιο ντιπ της αρεσκείας σας.

Σκόρδο

Ανεξάρτητα απο την ενοχλητική πιθανόν για εσάς  οσμή του, το σκόρδο αποτελεί ένα φυσικό αντιβιωτικό, αφού μπορεί να τονώσει την υγεία μας. Κάθε σκελίδα σκόρδου περιέχει μόνο 4 θερμίδες. Προτιμήστε να το τρώτε σε μπρουσκέτες ή σε σάλτσες καθώς μαγειρεμένο χάνει αρκετά πολύτιμα συστατικά που είναι χρήσιμα για τον οργανισμό μας.

Παντζάρι

Μία κούπα με παντζάρια περιέχει 58 θερμίδες. Αυτό το λαχανικό είναι πλούσιο σε νιτρικά άλατα και βελτιώνει την λειτουργία της καρδιάς. Μια μελέτη μικρής κλίμακας του 2012 αναφέρει ότι η κατανάλωση 500 γραμμαρίων χυμού απο παντζάρια μείωσε σημαντικά την αρτηριακή πίεση σε υγιείς ανθρώπους. Επιπλεόν τα παντζάρια είναι ιδανικά για την διατροφή των ανθρώπων με διαβήτη κάθως συμπεριλαμβάνουν ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται άλφα-λιποϊκό οξύ, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο για νευρικά προβλήματα που σχετίζονται με το διαβήτη.